Fieda Peace.......


weLcOme to my bLOg yeahhh !! ^_^

Me & Sister

Me & Sister

Thursday 2 June 2011

Boyz 3 Vs Alisya (4)


BAB 4

Masing-masing sudah mengambil posisi dan Alisya yang memulakan tamparan bola dahulu. Senyuman sinis di berikan oleh Adryan bagai meragui kemampuan Alisya. Lelaki ni memang berlagak la harap jerk muka hensem…. Ops terngaku la pula ihihih… tapi perangai semedeng (selenge) je. Uhh not my taste. Hate you okey.
Tamparan pertama yang di berikan dan Adryan membalas, saling berbalas kemudian mata menjadi milik group Alisya. Permainan di teruskan dan Alisya hanya mampu tersenyum kemudian jarinya di naikkan ke atas dahi menunjuk tanda L iaitu loser.
Sorakan yang di berikan hanya untuk team Boyz 3 almaklumlah peminat dia ramai dekat sini. Tapi itu tak mematahkan semangat Alisya.
Satu part time Alisya melompat tinggi untuk smash bola tajam tak di sangka bola terus menuju tepat ke arah kepala Adryan. Pada mulanya Alisya membeliakkan mata terkejut tak sangka.
“Hoi ko nak balas dendam ke? Tak guna punya perempuan!” jerit Adryan geram. Alisya yang mendengar terasa hot jerk.
“Sakit ke Senior Adryan?” perli Alisya lantas ketawa kecil, di ikuti dengan Tengku Iqram dan Kamil membuatkan Adryan bertambah bengang.
“Kau perli aku ke perempuan?” soal Adryan kasar memang tak puas hati betullah kalau di lihat dengan wajah Adryan dah macam udang kena bakar.
“What do you thinks?” balas Alisya dengan ketawa kecil.
“Kau!!!!” tingkah Adryan. Alisya lantas bergerak ke gelanggang sebelah sambil bercekak pinggang.
“Kalau rasa macam jambu sangat duduk tepi padang jadi penyorak macam yang sekalian tu…” Alisya menuding jari ke arah penyorak yang berada di sekeliling mereka.Baru Adryan nak balas satu tepukan di bahunya mematikan perbalahan mereka berdua.
“Sudahlah tu mari kita teruskan perlawanan ni okey.”
“Kau tunggu jelah time kau akan kalah!” tingkah Adryan.
“Kita lihat je siapa yang akan menang dan siapa yang akan kalah. Time tu jangan tak nak ngaku pula yew,” balas Alisya dengan senyuman kecil. Baru je berjalan lantas Alisya berpusing kembali menghadap Adryan.
“Main baik-baik eah, kepala tu jaga jangan samapai kena hentam dengan bola lagi. Malulah sebab ramai yang tengah saksikan, almaklumlah popular lah sangat,” Alisya mengusap perlahan kepala Adryan sahaja mahu menyakat lelaki itu. Kemudian berpaling semula dengan senyuman kecil. Adryan sudah membesarkan matanya manakala Fakhry dan Danial sudah ketawa kecil.
Perlawanan di teruskan sehingga ke rubber set. Alisya bermain dengan sepenuh semangat demi menuntut sebbuah kemaafan manakala Adryan berhempas pulas demi sebuah keegoaanya dan dendaman terdap wanita itu
Akhirnya kemenangan milik Alisya, senyuman kemenangan terpamer di bibirnya. Semua mata di luar gelanggang bagaikan tidak berpuas hati dengan dirinya. Dia orang tak tahu aku ni dah lah mewakili negeri masa sekolah dulu dalam bola tampar.
Langkah di hala menghampiri Adryan, sampai di hadapan lelaki itu dia tersenyum manis. Adryan terpaku tapi segera menghalau rasa yang bertamu melihat senyuman wanita itu.
“Awak dah kalah so say sorry to my friends please,” pinta Alisya. Adryan hanya memandang dirinya membuatkan Alisya segera mahu melangkah pergi. Baru satu langkah je suara lelaki itu menyakitkan hatinya.
“Never,” bisik lelaki itu di telinganya. Alisya segera memalingkan wajahnya ke arah lelaki itu dan serta merta getah rambut yang mengikat rambutnya terlurut. Rambutnya yang lembut keperangan semulajadi paras lepas bahu itu melurut. Anak rambut yang menutup matanya di tiup geram. Adryan tergamam melihat kecantikan wanita itu.
“What?” soal Alisya mahukan kepastian.
“I say never ever and forever to say sorry,” lelaki itu berbisik perlahan di telinganya. Kedudukan mereka begitu hampir membuatkan Alisya tergamam sebentar.
“Tu maksudnya awak mungkir janji,” tingkah Alisya geram melihat Adryan yang tak menepati janjinya. Ni yang buat beta rasa nak hempuk je kepala mamat selenge ni. Bikin hot je taw. Arghh tension betullah.
“I don’t care about that,” senyuman sinis di berikan membuatkan Alisya geram yang teramat sangat. Wajahnya berubah merah macam makan cili 5 mangkuk.
“Awak ni orang yang paling teruk saya pernah jumpa kalau awak nak tahu,” jelas Alisya sambil menolak ketepi anak rambutnya yang mengganggu pandangannya.
“Dan kalau awak nak tahu juga, yang you ni perempuan paling teruk I pernah jumpa,” Adryan menyakitkan hati wanita itu. Alisya memejam matanya beristifar sebentar di dalam hatinya melawan rasa sakit hati yang muncul ini. Adryan meliarkan matanya memandang wajah di hadapannya serta merta jantungnya berdegup laju.
“Apa-apa pun saya tunggu kemaafan awak dekat kawan saya tahu,” tingkah Alisya mematikan lamunan Adryan. Masih tak nak mengaku kalah taw. Sorry ni Alisya okey dahlah buat janji tak nak tunai memang bikin panas dalam taw.
“Just wait to see what are will be happen to you,” Alisya mengerut dahi pelik mendengar bicara lelaki itu.
“What do you means?” soal Alisya geram sambil bercekak pinggang.
“You sedar tak yang you dah masuk kandang harimau, so just wait and see,” Adryan melangkah pergi di ikuti sahabatnya yang dua orang itu dengan senyuman.
“Heiiii…” jerit Alisya geram bila lelaki itu bla gitu jerk. Memang kurang kesopanan betullah mamat tu. Tak pergi kelas tatatusila betullah anak-anak orang kaya ni.
Alisya hanya menggigit bibirnya geram yang teramat sangat saat dan ketika ini. Terasa macam nak guna je silat yang di pelajari dari ayah kawannya itu. Arghhhh tension betullah sekarang ni.
“Erm Iqram thanks ye awak dengan kawan awak dah tolong saya lawan sepupu awak tadi,” Alisya berbasi-basi.
“Erm no hallah so jomlah kita pergi minum-minum dulu hilangkan haus tekak kira macam seleberate kita dah menang,” Alisya hanya tersenyum kecil memandang wajah di depannya. Ewah dah nampak ayat bunga-bunga sikit ni. Baik aku buat ayat nak bla dulu. Bahaya ni tak pasal-pasal masuk kandang buaya pula.
“Owh tak bolehlah. Maaflah bukan nak sombong tapi saya nak bawa kawan saya pergi bilik rawatan. Errr maaaf ye, byee,” laju je Alisya melarikan diri siap melambai lagi.
Alisya terfikir kembali wajah Adryan yang amat berlagak, buat hati parah plus sakit jiwa jerk. Dasar mamat sewel otak mereng agaknya urat saraf tercabut enam belas tu lah perangai nauzubillah. Uhhh buat sakit hati je . Alisya lantas bergerak pulang ke asrama bersama dengan Camelia.

No comments:

Post a Comment

Adkah Bintang di ciptakan Untuk bersama Bulan???