Fieda Peace.......


weLcOme to my bLOg yeahhh !! ^_^

Me & Sister

Me & Sister

Tuesday 12 April 2011

Boyz 3 Vs Alisya (1)


BAB 1

Nur Alisya memandang sekeliling dengan wajah berkerut. Pandangan terhadap satu papan tanda “Iskandar High Collage” membuatkan lantas tersenyum.
“Fuh jumpa juga, ingat sesat tadi,” lantas dahi di kesat kononnya berpeluh. Uhuhuh eksyen sikitlah penat tu berjalan jauh.
“Bismillahirahmanirahim….. fuh..,” Alisya terus melangkah masuk rambutnya yang di ikat di garu perlahan. Besarnya kolej ni macam mana nak cari pejabat????... baru masuk je persoalan dah muncul. Aduh trouble comes again.
Zupp sekali masuk je semua mata memandang ke arahnya dengan musykil. Lantas pandangan di biaskan terhadap diri sendiri dulu. Erm… ok baju kurung aku tak senget or koyak.. But the things now is why them seing me like that????.
“Ni aku tak suka ni tahulah aku ni muka baru, lerk argh jangan kekecoh sangat.” Dalam hati je mampu di luahkan.
Malas nak layan langkah di teruskan jua. Yang peliknya kenapa macam aku sorang je yang pakai baju kurung dekat “Iskandar High Collage” ni????. Tengoklah pakaian dia orang up to date wei. Mau terjojol biji mata lelaki kalau tengok, seksi jugalah.
“Ada aku kesah hak akulah, tahulah korang semua anak orang kaya,” bebel Alisya perlahan terus mencari jalan ke pejabat.
“Awak boleh tanya tak?” soal Alisya bila penat mencari last-last tanya je lah sesiapa bak kata pepatah “Malu bertanya sesat jalan” itulah yang terjadi kepada diri ku.
“Ya ada apa?” soal wanita yang memakai skirt paras lutut dengan baju kemeja.
“Boleh saya tahu dekat mana pejabat tak?” tanya Alisya lembut. Wanita itu menunding jari ke arah block di hadapannya kini.
“You boleh naik ikut lift tu ke tingkat 8 okey,” segera wanita cantik itu bergerak pergi dengan langkah lenggang-lenggok.
Kaki di teruskan sehinggalah jumpa jua pejabat yang sibuk di carinya sehingga mahu patah. Masalah yang terbesarnya adalah kenapa kolej ni besar sangat???. Aduh untuk anak-anak orang kaya je kan dan aku yang tak kaya ni terlepas masuk kandang. Hahahahah nasib badan nampaknya.
Siap urusan pendaftaran dia di beri kunci asramanya. Dah timbul satu masalahnya adalah where the block for asrama???.
Matanya sibuk mencari asrama sambil meneliti kolej khas untuk orang kaya sahaja. Tiba-tiba dia terpandang bilik khas yang depannya tulis “ Room Boyz 3”. Terasa macam interesting je bilik ni.
Tangannya menolak perlahan pintu besar itu. Matanya tertancap pada bilik yang macam rumahnya semua ada tv, radio, sofa, tempat makan, dan masalahnya siap ada snuker tu memang tak boleh bla betullah. Persoalan yang muncul ni rumah ke kolej????.
“Who are you?” soal satu suara di belakangnya.
“Haaahh,” Alisya menjerit terkejut. Tersenyum dengan sergahan itu lantas menggeleng kepalanya.
“Saya … saya cari … cari..,” lelaki handsome itu memandang wajahnya meminta di teruskan jawapan ku.
“Saya cari asrama,” fuh lega siot.
“So apa yang awak buat dekat sini pula?” soal lelaki itu.
“Saya tersalah masuk maaf saya orang baru dekat sini,” terang Alisya sambil melangkah pergi. Lelaki itu lantas masuk ke dalam.
Kaki yang lenguh terasa baik bila dah jumpa asrama, rasa nak menjerit je sekuat hati sekarang ni. Leganya hanya tuhan yang tahu. Segera di cari biliknya, menjengah nombor-nombor di pintu dan tersenyum bila apa yang di cari sudah di jumpai.
“That it’s,” salam di beri dan kaki melangkah masuk. Dua orang perempuan yang memakai tube dengan seluar pendek rancak berbual di atas katil yang di share memandang dirinya.
“Maaf saya Alisya pelajar baru dan saya dapat bilik ni,” terang Alisya berhati-hati.
“Owh okey tu katil you,” jelas salah satu wanita sambil menunding jari. Di liarkan matanya ke seluruh bilik. Hanya dua orang tapi boleh tahan besar bilik yang bakal di diami hanya untuk dua orang.
Alisya segera mandi di bilik air yang berada di dalam bilik. Selesai keluar terus di ambil telekung dan menunaikan tuntutan ilahi. Badannya yang letih minta di rehatkan segera mata di pejam sebaik kepala di bantal. Telinganya menangkap bicara ke dua gadis itu.
“Arghhhh Boyz 3 memang the best handsome tu… Adryan tu market,” salah satu suara. Lepas tu muncul lagi..
“Ish Danial pun sama tahu juga Fakhry…..”
“Ala tiga-tiga lah memang the best of heroes. Aku memang jadikan mereka idola akulah," Lepas tu mereka gelak-gelak.
“Uh mabuk betullah mereka ni,” luah Alisya di dalam hati.

No comments:

Post a Comment

Adkah Bintang di ciptakan Untuk bersama Bulan???